import pygame, sys
pygame.init()
pygame.display.set_caption("tilemap")
H = 0
W = 1
G = 3
#kaynaklar dokulara sözlükle bağlandı
kaynaklar = {
H : pygame.image.load('home.png'),
W : pygame.image.load('way.png'),
G : pygame.image.load('grass.png')
}
#tilemap listesi
tilemap = [
[G, G, G, G, W, W, W, W, W],
[W, W, W, W, W, G, G, G, G],
[G, G, G, G, W, G, H, H, G],
[G, H, H, G, W, G, H, H, G],
[G, H, H, G, W, G, H, H, G],
[G, H, H, G, W, G, H, H, G],
[G, G, G, G, W, G, G, G, G],
[G, W, W, W, W, W, W, W, W],
[G, W, G, G, G, G, G, G, G],
[G, W, G, H, H, H, G, H, H],
]
#boyutlandırma--
#fayans boyutu
TILE_SIZE = 50
#genişlik tile miktarı
M_W = 9
#yükseklik tile miktarı
M_H = 10
#görüntü oluşturma
DISPLAY_SURF = pygame.display.set_mode((M_W*TILE_SIZE,M_H*TILE_SIZE))
run = True
while run:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
run = False
for y in range(M_H):
for x in range(M_W):
DISPLAY_SURF.blit(kaynaklar[tilemap[y][x]], (x*TILE_SIZE,y*TILE_SIZE))
pygame.display.update()
pygame.quit()
24 Ağustos 2017 Perşembe
Tilemap Doku Ekleme
Önceki yazıda tilemap oluşturmadan bahsetmiştim. Dokular üzerinde sadece renklendirme mevcuttu. Çokta iyi bir görünümü yoktu. Şimdi Gimp programında hazıladığım doku resimlerini kaynaklar kısmına ekleyeceğim.
Etiketler:
Pygame
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder