24 Ağustos 2017 Perşembe

Tilemap Doku Ekleme

Önceki yazıda tilemap oluşturmadan bahsetmiştim. Dokular üzerinde sadece renklendirme mevcuttu. Çokta iyi bir görünümü yoktu. Şimdi Gimp programında hazıladığım doku resimlerini kaynaklar kısmına ekleyeceğim.
import pygame, sys

pygame.init()

pygame.display.set_caption("tilemap")


H = 0
W = 1
G = 3

#kaynaklar dokulara sözlükle bağlandı
kaynaklar =   {
                H : pygame.image.load('home.png'),
                W : pygame.image.load('way.png'),
                G : pygame.image.load('grass.png')
            }
#tilemap listesi
tilemap = [
            [G, G, G, G, W, W, W, W, W],
            [W, W, W, W, W, G, G, G, G],
            [G, G, G, G, W, G, H, H, G],
            [G, H, H, G, W, G, H, H, G],
            [G, H, H, G, W, G, H, H, G],
            [G, H, H, G, W, G, H, H, G],
            [G, G, G, G, W, G, G, G, G],
            [G, W, W, W, W, W, W, W, W],
            [G, W, G, G, G, G, G, G, G],
            [G, W, G, H, H, H, G, H, H],
]
#boyutlandırma--
#fayans boyutu
TILE_SIZE = 50
#genişlik tile miktarı
M_W = 9
#yükseklik tile miktarı
M_H = 10

#görüntü oluşturma
DISPLAY_SURF = pygame.display.set_mode((M_W*TILE_SIZE,M_H*TILE_SIZE))

run = True

while run:
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:
            run = False

    for y in range(M_H):
        for x in range(M_W):
            DISPLAY_SURF.blit(kaynaklar[tilemap[y][x]], (x*TILE_SIZE,y*TILE_SIZE))


    pygame.display.update()
pygame.quit()

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder