Kendimce oyun haritamın planını paint üzerinde hazırladım.
import pygame, sys
pygame.init()
pygame.display.set_caption("tilemap")
#renkler
RED = (255, 0, 0)
GREEN = (0, 255, 0 )
GRAY = (128,128,128)
#kaynaklar
H = 0 #home
W = 1 #way
G = 2 #grass
#kaynaklar renklere bağlandı
colors = {
H : RED,
W : GRAY,
G : GREEN
}
#tilemap listesi
tilemap = [
[G, G, G, G, W, W, W, W, W],
[W, W, W, W, W, G, G, G, G],
[G, G, G, G, W, G, H, H, G],
[G, H, H, G, W, G, H, H, G],
[G, H, H, G, W, G, H, H, G],
[G, H, H, G, W, G, H, H, G],
[G, G, G, G, W, G, G, G, G],
[G, W, W, W, W, W, W, W, W],
[G, W, G, G, G, G, G, G, G],
[G, W, G, H, H, H, G, H, H],
]
#boyutlandırma--
#fayans boyutu
TILE_SIZE = 50
#genişlik tile miktarı
M_W = 9
#yükseklik tile miktarı
M_H = 10
#görüntü oluşturma
DISPLAY_SURF = pygame.display.set_mode((M_W*TILE_SIZE,M_H*TILE_SIZE))
run = True
while run:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
run = False
for y in range(M_H):
for x in range(M_W):
pygame.draw.rect(DISPLAY_SURF,colors[tilemap[y][x]],(x*TILE_SIZE,y*TILE_SIZE,TILE_SIZE,TILE_SIZE))
pygame.display.update()
pygame.quit()


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder